A Vespa több mint 900 millió eurós márkaértékkel robog a jövő felé

London – Pontedera, 2022. január 20. – A Piaggio Group (PIA.MI), Európa legnagyobb robogó- és motorkerékpár-gyártója és az iparág egyik világelső szereplője ma megosztja egy új jelentés eredményeit, amely a Vespa erős márkaértékének részleteit tárja fel – a márkát a szélesebb portfólió kulcsfontosságú eszközeként azonosítva. Az elemzés eredményei azt mutatják, hogy 2021-ben a Vespa márka értéke 906 millió eurót tesz ki.

„A Vespa sokkal több, mint egy mobilitási márka; a művészetet, a dizájnt, a technológiát és a szórakozást szimbolizálja” – mondta Michele Colaninno, a Piaggio Csoport stratégiai, termék- és innovációs igazgatótanácsának igazgatója. „A Vespa a stílus ikonja: egyedisége miatt az egyik legcsodáltabb és legkívánatosabb márka, amely a prémium kategóriába tartozik, valamint a divat- és életmódmárkák közé. Ezért el kell kezdenünk a puszta mobilitáson túl más globális márkákhoz viszonyítani. Ezért kértük fel az Interbrandet, a világ vezető márkatanácsadó cégét, hogy határozza meg és elemezze a Vespa márka pénzügyi értékét. Ez nem cél, hanem egyszerűen csak egy új kiindulópont, miközben tovább építjük a Vespa jövőjét”.

Az Interbrand vezető márkatanácsadó cég által készített jelentés megállapításai szerint a márka „a design, az életstílus és az olasz örökség tökéletes kombinációjának köszönhetően egyedülálló, világszerte elismert márka”, és a Vespa márka értékét végül 906 millió euróra becsülik.

„Az „ikonikus” kifejezést túlzásba viszik, de ezt a márkát tényleg nem lehet másképp definiálni” – mondja Manfredi Ricca, az Interbrand globális stratégiai igazgatója. „A Vespa egy tradicionális márka, mégis folyamatosan fejlődik; mélyen olasz, mégis világszerte szeretik; prémium, mégis befogadó. Értékelési munkánk nem csupán számokban határozza meg a márka iránti vágyat és keresletet – azt is megmutatja, hogy a Vespa lényegében egy kategóriát jelent a mobilitás, a kifejezésmód és a kultúra metszéspontjában.”

A Vespa márka pénzügyi értékének meghatározásához az Interbrand bevált, saját márkaértékelési technikákat alkalmazott, amelyekhez a források, piaci adatok és a Vespa 10 kulcsfontosságú piacán végzett kvantitatív tanulmányok átfogó készletét használta fel.

A Vespa általános márkaerősségi pontszámához hozzájárult többek között az iparágon belüli megkülönböztethetőség, köszönhetően a termékdizájn egyediségének és felismerhetőségének, valamint az olasz ikon örökségnek. Az affinitás szintén jelentős szerepet játszik a márkaérték levezetésében – kiemelve az ügyfelek erős pozitív érzéseit a márka iránt. Összességében a márka a mobilitásnál szélesebb színtéren játszik, olyan igényeket elégít ki, mint az önkifejezés és a szórakozás.

A Vespa az olasz esszenciát képviseli a legjobban: egy időtlen ikon, amelynek öröksége emberek millióit inspirálta világszerte. A Vespa márka túlmutat a funkcionális termékelőnyökön – és az életstílus szinonimája, amely kettős előnnyel jár: a vásárlókkal való fontos érzelmi kapcsolatot biztosítja.

2021 erős évet jelentett a Vespa számára, amely a 75. évfordulóját ünnepelte a Vespa 75th Special Series bevezetésével; 1946 óta több mint 19 millió darabot gyártottak és adtak el – ezt a mérföldkövet az elmúlt 12 hónapban érték el. A Vespa a márka-ökoszisztémájának bővítése során is sikereket ért el – az új Vespa 946 Christian Dior bevezetésével, a Justin Bieberrel való együttműködéssel és a Disney Pixar „Luca” című filmje által generált globális visszhanggal, amelyben a Vespa szerves részét képezi a film cselekményének és narratívájának.

A 906 millió eurós márkaérték fontos mérföldkő a kedvelt olasz márka számára, ami rávilágít a globális közönség körében betöltött jelentőségére. Ez egy hosszú távú terv kiindulópontja, amely a Vespát új, ambiciózus célok felé tereli az innovációk és a globális partnerségek révén.