LET’S VESPA

Itt az ideje, hogy újra mozgásba lendülj! Egy olyan korban, amikor a szabályok változnak, és a biztonság és a távolság fontosabb, mint valaha, nincs jobb útitárs a Vespánál.

A világ legkedveltebb robogója pontosan 70 évvel az első megjelenés után visszahozza ikonikus „Let’s Vespa” szlogenjét. Akkoriban Európa a háború utáni újjáépítés útjára lépett, és a gazdasági fellendülés első szakaszában a Vespa nemcsak a mobilitás, hanem alapvetően a szabadság visszatérését is jelentette.

Hét évtizeddel később mit jelent ma a „Let’s Vespa”? Ez a felhívás arra szólít fel, hogy visszaszerezzük szabadságunkat és azt a képességünket, hogy önállóan és teljes biztonságban mozoghassunk. Ez azt jelenti, hogy mindannyian szabadon dönthetünk a távolságtartásról, elkerülhetjük a dugóban állást, a forgalmat és a tömeget. És a Vespával ezt, mint mindig, stílusosan, előkelően és elegánsan lehet megvalósítani.

Let's Vespa

A BBH London által készített új kampány megerősíti a Vespa és a művészvilág közötti szoros kapcsolatot, a nemzetközi grafikai szcéna négy neves grafikusának közreműködésével. Az angol Paul Thurlby, a francia Quentin Monge, az argentin Sebastian Curi és az olasz Agostino Iacurci olyan témákat dolgoztak fel, amivel ünnepeljük az emberek közötti újra egyesülést és néhány olyan tevékenységet vagy rituálét, amelyekről a lezárás alatt le kellett mondani.

Olyan látszólag egyszerű dolgok, mint a munkába járás, a városból való elutazás vagy a barátokkal való találkozás. A „Let’s Vespa” első változata 1950-ben jelent meg, és Nino Ferenzi (más néven Ferencich) művészeti munkáit tartalmazta, majd a reklámvilág illusztris nevei következtek, köztük a francia Bernard Villemot és az olasz Zambelli.

Az üzenet egyértelmű volt: a Vespa volt az új módja a közlekedésnek. Gyorsabb és egyszerűbb, mint az akkori, nem túl hatékony tömegközlekedés, és megfizethetőbb, mint az autók.

A „Let’s Vespa” nyelvi forradalmat jelentett, igét teremtett egy márkanévből, és olyan legendás kampányokban használták, mint a „Chi Vespa mangia le mele” [Aki Vespás almát eszik] és egy évtizeddel később a „Giovane chi Vespa” [Fiatal, aki Vespás].

Let's Vespa

Az évek során a Vespa reklámüzenetei továbbra is formabontóak voltak, a társadalmi élet részévé váltak és bekerültek a mindennapi közbeszédbe, a plakátok pedig gyakran személyes kalandok és fontos pillanatok emléktárgyai lettek. 1946 óta, amikor az első robogó napvilágot látott, több mint 18 millió Vespát gyártottak, és ez rendkívüli szenvedélyt és közösséget teremtett a fiatalok körében világszerte. A Vespa zökkenőmentesen átjárta az összes társadalmi osztályt, forradalmakat indított el az öltözködés, a zene és a tinédzserek ízlése terén, és elkísérte fiatal motorosait meghatározó éveik fontos pillanataiban. Nehéz és jó időkben egyaránt a világ vezető márkájává vált, ha a közlekedésről van szó, és a szabadság örök szimbóluma.