A 75. évfordulója alkalmából a Vespa elnyerte a világ legjobb weboldalának járó díjat az „autós oldalak és autós kultúra” kategóriában.
Az immár XXV. alkalommal megrendezett Webby Awards a vezető weboldal-díjprogram.
New York, 2021. május 19. – A Vespa a 75. évfordulóját és 19 millió robogó gyártását ünnepelte azzal, hogy elnyerte a rangos Webby-díjat a „Web és mobiloldalak kategóriában: Autós oldalak és autós kultúra” kategóriában a Vespa.com weboldalért.
A Webby-díjakat a Nemzetközi Digitális Művészeti és Tudományos Akadémia (IADAS), az internetes kiválóságért járó díjakat odaítélő vezető nemzetközi szervezet adja át, és a New York Times az „internet legmagasabb kitüntetéseként” jellemezte. A 25. alkalommal megrendezett Webby-díjra több mint 70 országból mintegy 13 500 pályázat érkezett, amelyre összesen több mint 2,2 millió szavazat érkezett.”
A Vespa.com új mércét állít fel az innováció és a kreativitás terén az interneten” – mondta Claire Graves, a Webby Awards ügyvezető igazgatója. „Ez a díj elismeri a Piaggio Group, amelynek a Vespa márka is része, képességeit, leleményességét és nemzetközi vízióját.”
A Vespa.com egy interaktív tartalmi platform, amely a legmodernebb technológiákat alkalmazza a márka különböző szerkesztési igényeinek kielégítésére: az interaktív megjelenéstől az életmódtartalmak bemutatásáig, nagy hangsúlyt fektetve a hozzáférhetőségre. A Vespa.com egy olyan tervezési rendszeren alapul, amelynek célja, hogy a márka világszerte, több mint 50 országban jelen legyen; több mint 10 ügyfélorientált szolgáltatást nyújt, beleértve a termékkonfigurátort, a kereskedői szolgáltatásokat és a tesztvezetést, és mindez az Openmind ügynökség támogatásával jött létre.
A Webby Awards zsűrijének tagjai világhírű kommunikációs és szórakoztatóipari szakértők, köztük Mitchell Baker (a Mozilla Corporation elnöke és vezérigazgatója), Paola Antonelli (a MOMA vezető kurátora), Shereen Marisol Meraji (az NPR Code Switch című műsora), Tiffany Rolfe (az R/GA globális kreatív igazgatója), Vinton Cerf (amerikai informatikai szakértő, az internet egyik „atyja”), D-Nice (DJ és a Quarantine Club alapítója), Desus Nice (a Desus & Mero társ-műsorvezetője a Showtime-on), Michael Aragon (a Twitch tartalomért felelős SVP-je), Richard Ting (a Twitter terméktervezésért felelős vezető igazgatója) és a Verzuz alapítói, Swizz Beatz és Timbaland.